EU stanovila období, během kterého budou všechny právní a technické změny postupně zaváděny. První vlna WLTP úspěšně odstartovala zavedení těchto změn. Nyní je dalším krokem směrem ke konsolidaci WLTP v Evropě její druhá vlna, kterou upravuje směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46 / ES a nařízení Komise (ES) 692/2008 a nařízení Komise (EU) 2017/1151.
Druhá vlna WLTP nabyla účinnosti 1.1.2019 pro nové typy vozidel a 1.9.2019 pro všechna nová vozidla. Zahrnuje regulaci nových technických konceptů a aktualizací testu, jako jsou realistické emise z jízdy (RDE), test odpařování (EVAP), provozní shoda (ISC) a sledování spotřeby paliva (FCM). Tyto jsou vysvětleny v tomto dokumentu, stejně jako další relevantní informace o tom, co WLTP zahrnuje.
Nejdůležitější otázky a odpovědi o nových hodnotách spotřeby.
Pojmem NEDC ("New European Driving Cycle") se rozumí test v měřící místnosti, který se v Evropě používal od roku 1992 k měření emisí výfukových plynů a spotřeby paliva osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel.
NEDC byl nahrazen globálně standardizovaným testem WLTP ("Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure"). Tato nová metoda přispívá k realističtějšímu měření spotřeby vozidla a je založena na upraveném zkušebním cyklu s přísnějšími a přesněji definovanými podmínkami.
Kromě WLTP se emise v Evropě stanovují v souladu se zkušebním postupem RDE ("Real Driving Emissions"), který odkazuje k provádění měření přímo při jízdě po silnici.
Zatímco WLTP probíhá po dobu 30 minut na dynamometru za standardních podmínek, test RDE probíhá na veřejných silnicích. Při měření RDE se používá kombinace tras s náhodným zrychlením a zpomalením a celý test trvá mezi 90 a 120 minutami.
Od září 2017 byl přechod na WLTP a RDE postupný. S platností od září 2018 se testovací postup WLTP stal povinným pro všechna nově zaregistrovaná vozidla, stejně jako omezení počtu částic (PN) v RDE. Od září 2019, s platností pro všechny nové regisrace, byla v rámci RDE stanovena nová povinná mezní hodnota pro oxidy dusíku (NOx).
Hodnoty stanovené zkušební metodou WLTP by měli realističtěji odrážet spotřebu paliva a emise CO2 a výfukových plynů. To může znamenat, že se u vozidel se spalovacími motory zvýší udávaná spotřeba paliva a emise CO2. Individuální výběr motoru a volitelné výbavy ovlivní také udávanou spotřebu paliva a hladiny CO2. V závislosti na vnitrostátních právních předpisech to může také vést k navýšení daní za CO2.
Od září 2018 byly všechny modely SEAT postupně převedeny na testovací postup WLTP.